ظروف یکبار مصرف ظروف یکبار مصرف .

ظروف یکبار مصرف

نحوه ضدعفونی مخازن ذخیره آب با استفاده از سفید کننده کلر

هشت و پنج درصد آمریکایی ها آب آشامیدنی روزانه خود را از سیستم آب جامعه تامین می کنند. حدود 15 برای تأمین بخشی یا تمام آب خانگی خود به یک چاه خصوصی متکی هستند. اما تقریباً همه آب را از مخزن یا تریلر ذخیره آب دیده اند و نوشیده اند. آنها در همه اشکال و اندازه ها وجود دارند. بسیاری دائمی هستند ؛ دیگران موقتی هستند مانند مواردی که در رویدادهای بزرگ در فضای باز استفاده می شود و "بوفالوهای آبی" که توسط ارتش استفاده می شود.

در مواقع اضطراری ، از آتش سوزی گرفته تا اختلال در سرویس آب ، اغلب لازم است به سرعت منبع اولیه آب را تهیه کنیم. گاهی اوقات ، این شرایط اضطراری مستلزم استفاده از تانکرها و مخازن است که هرگز (یا اخیراً) برای حمل و ذخیره آب آشامیدنی استفاده نشده است. این موارد باید قبل از استفاده تمیز و ضد عفونی شوند.

همچنین ، اگر مشکوک هستید که مخزن ذخیره آب یا چاه شما آلوده است ، باید فوراً منبع جایگزین آب آشامیدنی تهیه کنید. آب بطری تجاری و آب لوله کشی جوشانده انتخاب های ایمن هستند تا زمانی که بتوانید مخزن ذخیره خود را تمیز و ضد عفونی کنید. 

چرا مخازن ذخیره آب را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

حتی مخازن ذخیره آب در استفاده مداوم می توانند رشد میکروبی را در طول زمان ایجاد کنند. آنها باید حداقل دوبار در سال یا طبق مقررات محلی و ایالتی تمیز و ضدعفونی شوند. 

مراقبت و نگهداری صحیح باعث از بین رفتن یا جلوگیری از بقای باکتری ها و ویروس ها (عوامل بیماری زا) می شود که می تواند باعث بیماری معده یا بیماری های جدی تر شود. این اقدامات همچنین به جلوگیری از رسوب و لجن (که بیوفیلم نامیده می شود ) که می تواند آب را آلوده کرده و عوامل بیماری زا را در خود جای دهد ، کمک می کند. آنها همچنین به کنترل رسوبات و رشد جلبک ها کمک می کنند که می تواند باعث طعم و بوی نامطبوع شود. مخازن باید بسته شوند تا از آلودگی جلوگیری شود و برای جلوگیری از پرورش پشه ها غربالگری شود .

دانشگاه آریزونا اطلاعات دقیقی در مورد انواع مخازن ذخیره خانگی ، آلاینده های احتمالی و گزینه ها و مراحل ضدعفونی آب و مخازن ارائه می دهد. طیف گسترده ای از منابع بین المللی ، ایالتی و منطقه ای در مورد ضدعفونی مخزن ذخیره (و تانکر) نیز موجود است. اکثر آنها استفاده از هیپوکلریت مایع سدیم (سفید کننده کلر) را به دلیل اثبات اثربخشی ، در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن درخواست می کنند. گزینه های کمتر رایج شامل هیپوکلریت کلسیم ، گاز ازن و نور UV است. 

این مقاله دستورالعمل های ساده ای را برای نظافت و ضدعفونی معمول (غیر اضطراری) مخازن ذخیره آب با استفاده از سفید کننده کلر خانگی ارائه می دهد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده (CDC) منابع آنلاین تمیز کردن ، ضد عفونی و نگهداری مخازن و دیگر سیستم های آبگیر باران را ارائه می دهد. 

مخازن مورد استفاده برای آب آشامیدنی باید برای نگهداری غذای مایع یا ذخیره آب آشامیدنی طراحی شوند و هرگز نمی توان از آنها برای فاضلاب ، مواد شیمیایی آتش نشانی ، سوخت یا آفت کش ها (و غیره) استفاده کرد. 

نحوه تمیز کردن مخازن ذخیره آب

اولین مرحله تخلیه و تمیز کردن مخزن از بیرون است. تمام سطوح داخلی را با استفاده از مخلوط شوینده و آب داغ بشویید. برای از بین بردن رسوبات ، جلبک ها ، خوردگی یا بیوفیلم از یک برس نصب شده روی قطب یا ماشین لباسشویی استفاده کنید. تمیز کردن و آبکشی همه شیلنگ ها ، پمپ ها و لوله هایی که برای پر کردن و تخلیه مخزن استفاده می شود بسیار مهم است. فقط متخصصان آموزش دیده با استفاده از تمام تجهیزات حفاظتی شخصی و وسایل استخراج می توانند با خیال راحت وارد فضای محدود شوند!  

در مرحله بعد ، مخزن را بشویید و بشویید تا اثری از مواد شوینده در آب وجود نداشته باشد ، در حالت ایده آل با یک ماشین لباسشویی قوی. اگر آب گرم و فشار قوی در دسترس نیست ، مخزن را می توان با آب (ترجیحاً داغ) پر کرد و چند ساعت در حالت ایستاد. تمام آب را از مخزن و لوله های مربوطه تخلیه کنید. از یک پمپ قابل حمل برای از بین بردن آلودگی یا شستشوی آب از مخزن استفاده کنید.

افزودن مواد ضدعفونی کننده به مخازن ذخیره آب

اگر ناشناخته است ، حجم مخزن را محاسبه کنید . آن را چند فوت (یک چهارم کامل) با آب آشامیدنی تصفیه شده پر کنید. سفید کننده کلر خانگی را اضافه کرده و کاملاً مخلوط کنید. 1 دستورالعمل های آنلاین برای میزان افزودن سفید کننده بر اساس حجم مخزن متفاوت است. توصیه می کنیم از جدول زیر برای تهیه غلظت کلر رایگان 50 میلی گرم در لیتر (قطعات در میلیون یا ppm) استفاده کنید. هنگام پر کردن مخزن تا سطح عملکرد معمولی ، کاملاً مخلوط کنید. 

برای ضدعفونی خطوط لوله و اتصالات ، همه شیرها را باز کنید تا بوی کلر در هر خروجی ظاهر شود. شیرهای آب را ببندید و اجازه دهید آب کلر حداقل 12 ساعت بماند تا زمان کافی برای ضدعفونی اطمینان حاصل شود. این محلول غلیظ 50ppm را مصرف نکنید!

تخلیه ، شستشو و دوباره پر کردن

 

 

مخزن ذخیره آب و لوله های متصل به زمین را دور از گیاهان - نه در یک سیستم سپتیک (که می تواند "باکتری های خوب" لازم را از بین ببرد) ، جریان یا حوضچه تخلیه کنید. این ممکن است ماهی و زندگی گیاهان را از بین ببرد. همچنین ممکن است غیرقانونی باشد ، بنابراین حتماً مقررات محلی و ایالتی را بررسی کنید. در حالت ایده آل ، فاضلاب کلر دار باید به طور قانونی در شبکه فاضلاب دفع شود. مخزن تمیز و ضدعفونی شده را با آب آشامیدنی پر کنید. 

سپس ، شیر را به خطوط توزیع باز کرده و آب را از شیرهای آب جاری کنید تا بوی کلر نباشد. اکنون می توانید از آب سالم مخازن ذخیره آب تمیز و ضدعفونی شده خود لذت ببرید. 

باب جی وینسنت مدیر محیط زیست در وزارت بهداشت فلوریدا است. او برنامه های وزارت بهداشت را برای سواحل سالم دریایی ، آب آشامیدنی سالم ، نظارت بر چاه آب و استخرهای عمومی و اماکن حمام مدیریت می کند. استیو هابز در سال 2004 از عملیات تصفیه آب در شرکت آب لوئیزویل بازنشسته شد. او امروزه همچنان داوطلب فعال در جامعه آب آشامیدنی است.


برچسب: مخزن آب، مخزن آب شرب، تانکر آب،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۴:۰۶ توسط:محمد موضوع: مخزن آب نظرات (0)