ظروف یکبار مصرف ظروف یکبار مصرف .

ظروف یکبار مصرف

آیا می توان کیسه پلاستیکی را بازیافت کرد؟

کیسه های پلاستیکی را می توان بازیافت کرد ، اما نه در سطل بازیافت حاشیه ای شما - اکثر شهرداری های ایالات متحده آن را نمی پذیرند. در عوض ، می توانید آن را با آوردن آن به محل باز کردن بازیافت کنید.

نحوه بازیافت کیسه پلاستیکی
برای بازیافت کیسه پلاستیکی ، آن را به یکی از 18000+ محل تخلیه در ایالات متحده و کانادا بیاورید. بسیاری از تخفیف ها در سوپر مارکت ها و سایر فروشگاه های بزرگ خرده فروشی قرار دارند.

در ابزار یافتن محل استقرار گروه بازیافت قابل انعطاف ، Firmible Recycling Group را پیدا کنید . با کلیک روی نام مکان می توانید جزئیات بیشتری در مورد نوع کیسه پلاستیکی که یک مکان خاص می پذیرد دریافت کنید.

قبل از بازیافت ، مطمئن شوید کیسه پلاستیکی تمیز ، خشک و عاری از بقایای مواد غذایی است. سپس ، می توان آن را به سادگی در هر سطل بازیافت کیسه های پلاستیکی و در محلی برای خروج قرار داد.

کیسه پلاستیکی را نمی توان از سطل زباله بازیافت کرد زیرا با سایر پلاستیک های موجود در تجهیزات در تاسیسات بازیافت مواد در هم می پیچد. این امر به تجهیزات بازیافت آسیب می رساند و کیسه پلاستیکی به محل دفن زباله می رود.

 

خواندن برچسب های کیسه پلاستیکی
انجمن صنعت پلاستیک (SPI) را سیستم طبقه بندی می تواند به شما نوع پلاستیک شما کمک کند.

در محصول پلاستیکی خود ، به دنبال عددی باشید که با علامت بازیافت سه پیکان احاطه شده است. بیشتر کیسه های پلاستیکی به عنوان پلاستیک شماره 2 (پلی اتیلن با چگالی بالا) و پلاستیک شماره 4 (پلی اتیلن با چگالی کم) طبقه بندی می شوند. فقط این دو نوع کیسه پلاستیکی قابل بازیافت هستند.

کیسه پلاستیکی که به عنوان شماره 2 یا 4 طبقه بندی نشده است باید در زباله ها قرار داده شود ، زیرا مهم است که جریان بازیافت را آلوده نکنید. متأسفانه ، اگر کیسه پلاستیکی برچسب ندارد ، باید آن را در زباله ها نیز قرار دهید.

 

وقتی کیسه پلاستیکی بازیافت می شود چه اتفاقی می افتد؟
در طی فرآیند بازیافت ، کیسه پلاستیکی به صورت بلد شده به داخل ساختمان آورده می شود و سپس با دست یا با گیوتین جدا می شود. سپس در آسیاب خردکن و آب تغذیه می شود و در آنجا قطعه قطعه می شود. سپس کیسه شسته شده و از نظر آلودگی بررسی می شود.

پس از تمیز شدن و خشک شدن ، کیسه در یک اکسترودر قرار می گیرد که در آن گرما و فشار پلاستیک را ذوب می کند. سپس پلاستیک مذاب از اکسترودر خارج شده ، به صورت رشته های ریز در می آید ، سرد شده و به صورت گلوله خرد می شود. گلوله ها توسط تولید کنندگان برای تولید محصولات جدید کیسه پلاستیکی استفاده می شود.

کیسه پلاستیکی بازیافتی به صورت چوب کامپوزیت ساخته می شود که برای نیمکت ها ، عرشه ها و مجموعه های زمین بازی استفاده می شود. همچنین بازیافت شده و مجدداً در گلوله های کوچک که برای ساخت ظروف پلاستیکی ، جعبه ، لوله ، کیسه های پلاستیکی جدید و پالت استفاده می شود ، پردازش می شود.

 

چالش های بازیافت کیسه های پلاستیکی
اثربخشی بازیافت کیسه های پلاستیکی مورد بحث بسیاری از صنایع است. برنامه های بازیافت کیسه های پلاستیکی تنها در صورتی موفق می شوند که بازیافت مقادیر زیادی از مواد را برای بازیافت جمع آوری کند ، این یکی از دلایلی است که باعث می شود در مکان های خروجی جمع آوری شود نه در حاشیه. فروشگاه های بزرگ خرده فروشی کیسه های پلاستیکی را از مصرف کنندگان جمع آوری کرده و به کیسه تولید شده توسط تأسیسات خود اضافه می کنند. آنها مقادیر زیادی از آن را در مدت کوتاهی جمع می کنند ، که به آنها امکان می دهد بارهای کاملی از کیسه را به بازار عرضه کنند.

با این حال ، بسیاری از مردم سیستم تخلیه فروشگاه را مورد انتقاد قرار می دهند زیرا اغلب کیسه های پلاستیکی جمع آوری شده به بازیافت نمی رسند ، زیرا شرکت های بازیافت ظرفیت آن را ندارند. بنابراین ، ارسال آن به محل دفن زباله به پایان می رسد. علاوه بر این ، بسیاری از مکان های خروج فروشگاه های ذکر شده در سراسر ایالات متحده در واقع سیستم رهاسازی فروشگاه ندارند. یان دل ، بنیانگذار The Last Beach Cleanup ، فقط 18 فروشگاه در کالیفرنیا پیدا کرد که کیسه پلاستیکی را پذیرفتند در حالی که 52. کیسه وجود داشت. این یک مشکل بزرگ در صنعت بازیافت پلاستیک است ، زیرا تصور غلطی از سوی مصرف کنندگان وجود دارد که هنگام خرید آنها کیسه پلاستیکی برای ذخیره محل های خروجی 100٪ مواقع بازیافت می شود.

به طور کلی ، ایالات متحده تنها 5 capacity ظرفیت پردازش کیسه های پلاستیکی را دارد و اکثر کیسه هایی که قابلیت بازیافت دارند ، بسته بندی های پالت از منابع فروشگاه های خرده فروشی هستند زیرا تمیزتر هستند. علاوه بر این ، بازار بازیافت کیسه های پلاستیکی ایده آل نیست زیرا ساخت کیسه پلاستیکی جدید بسیار سودآورتر از بازیافت کیسه قدیمی است. هزینه جمع آوری ، مرتب سازی ، تمیز کردن و پردازش مجدد کیسه پلاستیکی قدیمی 100 برابر بیشتر از ایجاد پلاستیک جدید است.

 

نحوه استفاده از کیسه پلاستیکی کمتر

بهترین راه برای مدیریت زباله های پلاستیکی این است که در وهله اول آنها را ایجاد نکنید. در سال 2020 ، یک گروه تحقیقاتی در صنعت دریافتند که 5.3 میلیون آمریکایی از 10 رول یا بیشتر روکش پلاستیکی در مدت 6 ماه استفاده کرده اند. 1 کیسه پلاستیکی به بحران آلودگی پلاستیک کمک می کند زیرا بازیافت آن چالش برانگیز است و حاوی مواد شیمیایی است که در صورت تجزیه برای محیط زیست مضر است.

خوشبختانه جایگزین های پایدار و مقرون به صرفه ای برای کیسه پلاستیکی وجود دارد.

موم زنبور عسل - ساخته شده از پنبه ، موم زنبور عسل ، روغن جوجوبا و رزین درخت - جایگزین خوبی برای بسته بندی چسبیده است. آنها پس از چند دور باز شدن و تکان خوردن شکل پذیر می شوند و غذا را تازه نگه می دارند. بسته بندی موم زنبور عسل را می توان برای 1-2 سال تمیز و استفاده مجدد کرد و هنگامی که آنها بالاخره فرسوده شدند ، می توانید آنها را کمپوست کنید.

مبادله های ساده می تواند میزان استفاده از کیسه پلاستیکی را به میزان چشمگیری کاهش دهد. به عنوان مثال ، به جای حمل مواد غذایی با پلاستیک یکبار مصرف ، چند کیسه چندبار مصرف را به مغازه خواربار فروشی ببرید. کیسه های زیپ دار خود را با ظروف قابل حمل و قابل استفاده مجدد برای نگهداری مواد غذایی در حال حرکت جایگزین کنید.

 

اگر کیسه پلاستیکی دارید و نمی توانید آن را بازیافت کنید ، سعی کنید راهی برای استفاده از آن پیدا کنید. به عنوان مثال ، کیسه های پلاستیکی مواد غذایی را می توان دوباره به عنوان سطل زباله یا کیسه زباله حیوانات خانگی استفاده کرد. کیسه چسب را می توان بیش از یک بار شستشو داده و مجدداً استفاده کرد.


برچسب: پلاستیک،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۰:۴۳ توسط:محمد موضوع: مخزن آب نظرات (0)