ظروف يكبار مصرف ظروف يكبار مصرف .

ظروف يكبار مصرف

نحوه ضدعفوني مخازن ذخيره آب با استفاده از سفيد كننده كلر

هشت و پنج درصد آمريكايي ها آب آشاميدني روزانه خود را از سيستم آب جامعه تامين مي كنند. حدود 15 براي تأمين بخشي يا تمام آب خانگي خود به يك چاه خصوصي متكي هستند. اما تقريباً همه آب را از مخزن يا تريلر ذخيره آب ديده اند و نوشيده اند. آنها در همه اشكال و اندازه ها وجود دارند. بسياري دائمي هستند ؛ ديگران موقتي هستند مانند مواردي كه در رويدادهاي بزرگ در فضاي باز استفاده مي شود و "بوفالوهاي آبي" كه توسط ارتش استفاده مي شود.

در مواقع اضطراري ، از آتش سوزي گرفته تا اختلال در سرويس آب ، اغلب لازم است به سرعت منبع اوليه آب را تهيه كنيم. گاهي اوقات ، اين شرايط اضطراري مستلزم استفاده از تانكرها و مخازن است كه هرگز (يا اخيراً) براي حمل و ذخيره آب آشاميدني استفاده نشده است. اين موارد بايد قبل از استفاده تميز و ضد عفوني شوند.

همچنين ، اگر مشكوك هستيد كه مخزن ذخيره آب يا چاه شما آلوده است ، بايد فوراً منبع جايگزين آب آشاميدني تهيه كنيد. آب بطري تجاري و آب لوله كشي جوشانده انتخاب هاي ايمن هستند تا زماني كه بتوانيد مخزن ذخيره خود را تميز و ضد عفوني كنيد. 

چرا مخازن ذخيره آب را تميز و ضدعفوني كنيم؟

حتي مخازن ذخيره آب در استفاده مداوم مي توانند رشد ميكروبي را در طول زمان ايجاد كنند. آنها بايد حداقل دوبار در سال يا طبق مقررات محلي و ايالتي تميز و ضدعفوني شوند. 

مراقبت و نگهداري صحيح باعث از بين رفتن يا جلوگيري از بقاي باكتري ها و ويروس ها (عوامل بيماري زا) مي شود كه مي تواند باعث بيماري معده يا بيماري هاي جدي تر شود. اين اقدامات همچنين به جلوگيري از رسوب و لجن (كه بيوفيلم ناميده مي شود ) كه مي تواند آب را آلوده كرده و عوامل بيماري زا را در خود جاي دهد ، كمك مي كند. آنها همچنين به كنترل رسوبات و رشد جلبك ها كمك مي كنند كه مي تواند باعث طعم و بوي نامطبوع شود. مخازن بايد بسته شوند تا از آلودگي جلوگيري شود و براي جلوگيري از پرورش پشه ها غربالگري شود .

دانشگاه آريزونا اطلاعات دقيقي در مورد انواع مخازن ذخيره خانگي ، آلاينده هاي احتمالي و گزينه ها و مراحل ضدعفوني آب و مخازن ارائه مي دهد. طيف گسترده اي از منابع بين المللي ، ايالتي و منطقه اي در مورد ضدعفوني مخزن ذخيره (و تانكر) نيز موجود است. اكثر آنها استفاده از هيپوكلريت مايع سديم (سفيد كننده كلر) را به دليل اثبات اثربخشي ، در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن درخواست مي كنند. گزينه هاي كمتر رايج شامل هيپوكلريت كلسيم ، گاز ازن و نور UV است. 

اين مقاله دستورالعمل هاي ساده اي را براي نظافت و ضدعفوني معمول (غير اضطراري) مخازن ذخيره آب با استفاده از سفيد كننده كلر خانگي ارائه مي دهد. مراكز كنترل و پيشگيري از بيماريهاي ايالات متحده (CDC) منابع آنلاين تميز كردن ، ضد عفوني و نگهداري مخازن و ديگر سيستم هاي آبگير باران را ارائه مي دهد. 

مخازن مورد استفاده براي آب آشاميدني بايد براي نگهداري غذاي مايع يا ذخيره آب آشاميدني طراحي شوند و هرگز نمي توان از آنها براي فاضلاب ، مواد شيميايي آتش نشاني ، سوخت يا آفت كش ها (و غيره) استفاده كرد. 

نحوه تميز كردن مخازن ذخيره آب

اولين مرحله تخليه و تميز كردن مخزن از بيرون است. تمام سطوح داخلي را با استفاده از مخلوط شوينده و آب داغ بشوييد. براي از بين بردن رسوبات ، جلبك ها ، خوردگي يا بيوفيلم از يك برس نصب شده روي قطب يا ماشين لباسشويي استفاده كنيد. تميز كردن و آبكشي همه شيلنگ ها ، پمپ ها و لوله هايي كه براي پر كردن و تخليه مخزن استفاده مي شود بسيار مهم است. فقط متخصصان آموزش ديده با استفاده از تمام تجهيزات حفاظتي شخصي و وسايل استخراج مي توانند با خيال راحت وارد فضاي محدود شوند!  

در مرحله بعد ، مخزن را بشوييد و بشوييد تا اثري از مواد شوينده در آب وجود نداشته باشد ، در حالت ايده آل با يك ماشين لباسشويي قوي. اگر آب گرم و فشار قوي در دسترس نيست ، مخزن را مي توان با آب (ترجيحاً داغ) پر كرد و چند ساعت در حالت ايستاد. تمام آب را از مخزن و لوله هاي مربوطه تخليه كنيد. از يك پمپ قابل حمل براي از بين بردن آلودگي يا شستشوي آب از مخزن استفاده كنيد.

افزودن مواد ضدعفوني كننده به مخازن ذخيره آب

اگر ناشناخته است ، حجم مخزن را محاسبه كنيد . آن را چند فوت (يك چهارم كامل) با آب آشاميدني تصفيه شده پر كنيد. سفيد كننده كلر خانگي را اضافه كرده و كاملاً مخلوط كنيد. 1 دستورالعمل هاي آنلاين براي ميزان افزودن سفيد كننده بر اساس حجم مخزن متفاوت است. توصيه مي كنيم از جدول زير براي تهيه غلظت كلر رايگان 50 ميلي گرم در ليتر (قطعات در ميليون يا ppm) استفاده كنيد. هنگام پر كردن مخزن تا سطح عملكرد معمولي ، كاملاً مخلوط كنيد. 

براي ضدعفوني خطوط لوله و اتصالات ، همه شيرها را باز كنيد تا بوي كلر در هر خروجي ظاهر شود. شيرهاي آب را ببنديد و اجازه دهيد آب كلر حداقل 12 ساعت بماند تا زمان كافي براي ضدعفوني اطمينان حاصل شود. اين محلول غليظ 50ppm را مصرف نكنيد!

تخليه ، شستشو و دوباره پر كردن

 

 

مخزن ذخيره آب و لوله هاي متصل به زمين را دور از گياهان - نه در يك سيستم سپتيك (كه مي تواند "باكتري هاي خوب" لازم را از بين ببرد) ، جريان يا حوضچه تخليه كنيد. اين ممكن است ماهي و زندگي گياهان را از بين ببرد. همچنين ممكن است غيرقانوني باشد ، بنابراين حتماً مقررات محلي و ايالتي را بررسي كنيد. در حالت ايده آل ، فاضلاب كلر دار بايد به طور قانوني در شبكه فاضلاب دفع شود. مخزن تميز و ضدعفوني شده را با آب آشاميدني پر كنيد. 

سپس ، شير را به خطوط توزيع باز كرده و آب را از شيرهاي آب جاري كنيد تا بوي كلر نباشد. اكنون مي توانيد از آب سالم مخازن ذخيره آب تميز و ضدعفوني شده خود لذت ببريد. 

باب جي وينسنت مدير محيط زيست در وزارت بهداشت فلوريدا است. او برنامه هاي وزارت بهداشت را براي سواحل سالم دريايي ، آب آشاميدني سالم ، نظارت بر چاه آب و استخرهاي عمومي و اماكن حمام مديريت مي كند. استيو هابز در سال 2004 از عمليات تصفيه آب در شركت آب لوئيزويل بازنشسته شد. او امروزه همچنان داوطلب فعال در جامعه آب آشاميدني است.


برچسب: مخزن آب، مخزن آب شرب، تانكر آب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۴:۰۶ توسط:محمد موضوع: مخزن آب نظرات (0)

5 راه پلاستيك انقلابي در صنعت بهداشت ايجاد كرد

پلاستيك به طور قابل توجهي بر تمام بخشهاي صنعت تأثير گذاشته است ، اما در مراقبت هاي بهداشتي ، پيشرفت هاي چشمگيري داشته است.

1. عقيم بودن


از پلاستيك به طور گسترده اي براي ايجاد ابزار پزشكي و پزشكي مانند دستكش جراحي ، سرنگ ، قلم انسولين ، لوله هاي IV ، كاتتر ، تقسيم بادي و غيره استفاده شده است. اين محصولات براي استفاده يكبار مصرف ايجاد مي شوند و با از بين بردن نياز به عقيم سازي و استفاده مجدد از دستگاه

از پلاستيك همچنين براي ايجاد سطوح لمسي ضد ميكروبي خاص استفاده مي شود كه مي تواند باكتري ها و ساير ميكروب ها را از بين ببرد و در نتيجه شيوع بيماري هاي خطرناك را كاهش مي دهد. در حقيقت ، پلاستيك ضد ميكروبي به عنوان يك اثر بسيار بالا در از بين بردن باكتري ها شناخته شده است و قادر است عوامل بيماري زا را از بين ببرد حتي اگر سطوح گفته شده به طور منظم تميز نشوند.

2. ايمني پيشرفته


طبيعت بادوام پلاستيكها امكان استفاده از آن را در ايجاد وسايل ايمني پزشكي مانند كلاهك هاي ضد دستكاري روي بسته هاي پزشكي ، بسته هاي تاول زده و كيسه هاي مختلف دفع مواد زائد پزشكي فراهم مي كند. پلاستيك ها نيز ضد شكن هستند و بنابراين يك گزينه مناسب براي ذخيره سازي و حمل و نقل ايجاد مي كنند. علاوه بر اين ، با استفاده از پوشش هاي محافظ ، مي توان از پلاستيك ها براي حفظ موثر تماميت مواد ديگر استفاده كرد. به عنوان مثال ، از پلاستيك ها به طور گسترده اي براي ايجاد كيسه هاي غير قابل نفوذ در معرض خطر زيستي براي حمل مواد مانند ضايعات پزشكي استفاده مي شود.

 

 

3. افزايش راحتي


پيش از اين ، صنعت مراقبت هاي بهداشتي از تجهيزات پزشكي فلزي يا فلزي به ويژه در زمينه پروتز استفاده مي كرد. اكنون ، با داشتن دوام و قابليت استفاده از پلاستيك ، اكنون از آن به عنوان جايگزيني براي چنين اجزاي فلزي استفاده مي شود. پلاستيك ها نه تنها راحتي بهتر را فراهم مي كنند بلكه راه حل هاي تخصصي را نيز فراهم مي كنند كه زندگي سالم و طبيعي را فراهم مي كند. به عنوان مثال ، بيماراني كه به فلزات خاصي حساسيت دارند از پلاستيك استريل و ضد حساسيت استفاده مي كنند كه امكان مراقبت و درمان بهتر را فراهم مي كند.

4. برنامه هاي ابتكاري


از آنجا كه پلاستيك را مي توان با توجه به نياز يك برنامه خاص قالب گيري كرد ، همچنين براي توليد دستگاه هاي پزشكي جديد مورد استفاده قرار مي گيرد. در حال حاضر از پلاستيك ها در دستگاه ها و روش هاي جراحي استفاده مي شود ، و محصولاتي مانند ضربان سازهاي مدرن ، استنت ها يا دستگاه هاي جايگزين مفصل به دليل توانايي سازگاري با كوچكترين و پيچيده ترين قالب ها.

5. مقرون به صرفه بودن


پلاستيك ها نه تنها مي توانند با نرخ مقرون به صرفه به توليد انبوه برسند ، بلكه كاربردهاي وسيع تري را نيز در اختيار شما قرار مي دهند و آن را به يك سرمايه گذاري ارزشمند تبديل مي كنند. و در حالي كه دستگاه هاي پزشكي مبتني بر فلز مستعد ساييدگي و همچنين خوردگي هستند ، مي توان پلاستيك را براي مقاومت در برابر چنين استرسي و جلوگيري از چنين شرايطي درمان كرد. اين نه تنها هزينه هاي ايجاد شده در هنگام ايجاد دستگاه هاي فلزي را كاهش مي دهد بلكه باعث كاهش زمان و تلاشي مي شود كه در غير اين صورت از دستگاه هاي فلزي گفته مي شود.
 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۵:۰۲ توسط:محمد موضوع: مخزن آب نظرات (0)